Aktualitások
Digitális Témahét Online Konferencia
2021-06-08
A digitális kor oktatást érintő kihívásaira való reflektálás igénye hívta életre néhány éve a Digitális Témahetet, amelynek legfontosabb célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. A program 2021. június 10-én kerül megrendezésre.
Forrás és további információ: FB esemény
Érzelemszabályozási gyakolratok gyűjteménye
2021-06-08
Az OMIII - Nyírő Gyula Kórház, Addiktológiai Pszichoterápiás Részleg önsegítő füzete elérhető! Érzelemszabályozási gyakorlatok gyüjteménye ingyenesen letölthető (nem csak függőség esetén).
Forrás: OMIII
Komplex felzárkózási képzések
2021-06-08
A Magyar Közlöny 2021. évi 104. számában (2021. június 7.) megjelent a a komplex felzárkózási képzésekről.
Kormány az államháztartás terhére nyújtott költségvetési támogatásból vagy európai uniós és nemzetközi forrásból (a továbbiakban együtt: állami támogatás) megvalósuló komplex felzárkózási képzések engedélyezéséért és ellenőrzéséért felelős szervként a Társadalmi Esélyteremtési Főigazgatóságot (a továbbiakban: Főigazgatóság) jelöli ki. Az állami támogatásból megvalósuló komplex felzárkózási képzés az e rendeletben meghatározott követelmények szerint folytatható.
Bevezetésre kerül a társadalmi mobilitási kompetencia fogalma, amely olyan ismeretek, készségek, képességek és magatartásformák összessége, amely a társadalmi felzárkózás eredményességéhez szükséges, ideértve a foglalkoztatáshoz szükséges írni-olvasni tudást, a számolási, szövegértési és informatikai ismereteket, valamint a személyes, szociális, társas és módszerjártassági készségeket.
A rendelet szabályozza:
1. A komplex felzárkózási képzést
2. A szolgáltatási programot
3. A mobilitási mentori szolgáltatást
4. A képzés és a mobilitási mentori szolgáltatás ellenőrzését
5. A Társadalmi Mobilitási Szakértői Bizottság működését
Egyes rendelkezések holnaptól lépnek életbe, mások nyáron, vagy jövőre. A jelenleg futó Széchenyi 2021-as projektek képzéseit nem érinti, de azokat 2022. 12.31-ig be kell fejezni.
Forrás: Szocokos, Magyar Közlöny
CSALÁD ÉS KARRIER - Működik együtt is? | Északi modellek és tapasztalatok
2021-06-08
Az interaktív rendezvényen északi és hazai példákat, női élettörténeteket egyaránt meghallgatunk majd, mely tapasztalatok remélhetőleg inspirálják és motiválják majd a közönséget. Az esemény részben angol, részben magyar nyelven zajlik, angol-magyar szinkrontolmácsolással.
Forrás és további információ: FB esemény
ADHD-s gyerek a családban
2021-06-07
Humorosak, szeretetteljesek, kreatívak, verbálisan nagyon fejlettek, vág az eszük és különleges a látásmódjuk. Mindemellett gyors hangulatváltás, állandó nyüzsgés, koordinációs nehézségek, szétszórtság és gátlásnélküliség jellemzi őket – ők az ADHD-s (figyelemhiányos hiperaktivitás zavaros) gyerekek, akikből a környezetük sokszor csak annyit érzékel, hogy elevenek, „rosszak” és „kezelhetetlenek”. Betegség-e az ADHD vagy esetleg nevelési hiba következménye? Mit kezdjünk ezzel a jelenséggel, hogyan támogassuk a gyermeket?
Forrás, további információ: kepmas.hu Podcast: spotify
Emberi jogi módszertani továbbképzés
2021-06-07
Tanévzáró körkép a digitális oktatásról
2021-06-07
Forrás, további információ és az eseményről video: FB esemény
A pedagógus mint a gyermek lelki segítője képzés
2021-06-06
A képzés célja, hogy a résztvevő megismerje a gyermek (3-18 éves kor) lelki zavarinak a tüneteit, továbbá azt, hogy a kompetenciájához mérten miként tud segíteni az egyes esetekben. Elsajátítsa, hogy milyen eszközökkel válhat a gyermek lelki segítőjévé. Váljon képessé arra, hogy a megismertek alapján észrevegye, hogy a gyermeknek segítségre van szüksége, és meg tudja tenni a szükséges lépéseket a gyermek érdekében.
Forrás és további információ: Pedagógus-léleksziget
Teret adni és megtartani
2021-06-05
A Teret adni és megtartani a kiadványt azoknak a kérdéseknek, kihívásoknak a megválaszolására hoztuk létre, amelyek az Erő a változáshoz csoportok megvalósítása kapcsán felmerülhetnek. A kiadvány kiegészítője Az Erő a változáshoz – Hogyan szervezzünk és működtessünk önsegítő csoportokat párkapcsolati erőszak áldozatainak és túlélőinek, az abban szereplő információkra, tudásokra épít.
A kézikönyv 2009-es kiadása óta Magyarországon is számos Erő csoport valósult meg, így mostanra összegyűltek kérdések, tapasztalatok és jó gyakorlatok a csoportok megvalósításával kapcsolatban. Ezeket akartuk szerkesztett formában közreadni, hogy bátorítsuk mindazokat, akik Erő csoportokat szeretnének facilitálni – legyenek túlélők, szakemberek vagy laikus segítők –, hogy felkészültebben vághassanak bele a munkába.
Hosszú évek kitartó munkája, rengeteg együttműködés és együtt gondolkodás eredménye ez a kiadvány. Bízunk benne, hogy a kiadványból az Erő csoportok leendő facilitátorai is bátorságot és támogatást nyernek ahhoz, hogy teret tudjanak adni a nők megéléseinek és meg tudják őket tartani a közös munka során. Reményeink szerint a kiadványban bemutatott tapasztalatok, gondolatok és kérdésfelvetések hozzájárulnak ahhoz, hogy minél több Erő a változáshoz csoport valósuljon meg, ahol a párkapcsolati erőszak túlélőinek lehetőségük van megtapasztalni azt a biztonságos teret, ahol önmaguk lehetnek."
Forrás és további információ: NaNe