Aktualitások

Hajléktalan élethelyzetű nők online konferencia

2021-06-10

A háromnapos online konferencia az Erasmus+ Hajléktalan élethelyzetű nők című projektjének keretében valósul meg. A programban részt vevő szervezetek a hajléktalan élethelyzetben élő nők támogatásával kapcsolatos tapasztalataikat és jó gyakorlataikat osztják meg egymással.

Forrás és további információ: FB esemény

 

Lépj fel! Közösségi fórum

2021-06-10

Elsődleges célunk a fiatalok és a döntéshozók közötti párbeszéd megteremtése, valamint a fiataloktól érkező problémák összegyűjtése, azokra megoldási javaslatok kidolgozása, és becsatornázása a döntéshozók irányába.Az újrainduló projekt alatt a megyei ifjúsági napok mellett SZAKMAI MŰHELYEKBEN szeretnénk folytatni a munkát. A szakmai műhelyek célja a korábban megfogalmazott javaslatok részletesebb kidolgozása, azokhoz kapcsolódó konkrét megoldások elkészítése, a témához kapcsolódó újabb javaslatok és problémák feltárása. A szakmai műhelyek a NYITÓKONFERENCIÁN alakulnak meg Szegeden, június 19-20. között.

Forrás: FB esemény

Mentálhigiéniás kiadvánnyal segíti a pedagógusok munkáját az UNICEF

2021-06-08

COVID-19: Visszatérés az iskolába” című kiadvánnyal segíti a tanárok és az iskolai vezetők munkáját az UNICEF Magyarország. A kisokos gyakorlati tippekkel és tanácsokkal szolgál a pedagógusok számára, hogy a szakemberek időben felismerjék azokat a jeleket, amelyek gyermekbántalmazásra vagy mentális problémákra utalnak és minél hatékonyabban válaszolhassanak a gyermekvédelmi kihívásokra. A gyerekek a pandémia csendes áldozatai, sok bántalmazási ügy vagy mentálhigiéniás kérdés az iskolába való visszatéréskor kerülhet felszínre.

A dokumentumból a szakemberek részletesen megismerhetik, hogy milyen testi, valamint magatartásbeli jelei vannak, ha egy gyereket fizikai, szexuális, vagy verbális erőszak ért. Emellett a pedagógusok, valamint az iskolai vezetők gyakorlati tippeket, tanácsokat kapnak a helyzetek kezeléséhez. Sok olyan gyermek is van, akit nem ért ugyan bántalmazás, azonban a széthulló iskolai közösségek, vagy a visszatérés okozta stressz, az otthoni és a személyes problémák olyan mentális terhet raknak a gyermekekre, amelyek kezeléséhez a szakembereknek is segítségre lehet szükségük. Az anyagban megtalálhatók azon szervezetek, hivatalok elérhetőségei is, amelyek további támogatást tudnak nyújtani a pedagógusoknak, a gyerekeknek, valamint a családoknak.

Forrás és további információ: Unicef

Digitális Témahét Online Konferencia

2021-06-08

A digitális kor oktatást érintő kihívásaira való reflektálás igénye hívta életre néhány éve a Digitális Témahetet, amelynek legfontosabb célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. A program 2021. június 10-én kerül megrendezésre.

A beérkezett pályaműveket szakmai zsűri értékelte, a díjazottakról a Témahét támogató partnereinek képviselőitől és szervezőitől értesülhetnek a Digitális Témahét YouTube-csatornáján közzétett eredményhirdetés formájában. Az eredményhirdetést 16:00 órától egy online teachmeet követi, amelyen a Digitális Témahét mintegy 20 legjobb projektje, pályázata mutatkozik be.

Forrás és további információ: FB esemény

2021-06-08

Forrás: SZTE Szociális munka és Szociálpolitika Tanszék

 

Érzelemszabályozási gyakolratok gyűjteménye

2021-06-08

 Az OMIII - Nyírő Gyula Kórház, Addiktológiai Pszichoterápiás Részleg önsegítő füzete elérhető! Érzelemszabályozási gyakorlatok gyüjteménye ingyenesen letölthető (nem csak függőség esetén).

 

Forrás: OMIII

Komplex felzárkózási képzések

2021-06-08

A Magyar Közlöny 2021. évi 104. számában (2021. június 7.) megjelent a  a komplex felzárkózási képzésekről.

Kormány az államháztartás terhére nyújtott költségvetési támogatásból vagy európai uniós és nemzetközi forrásból (a továbbiakban együtt: állami támogatás) megvalósuló komplex felzárkózási képzések engedélyezéséért és ellenőrzéséért felelős szervként a Társadalmi Esélyteremtési Főigazgatóságot (a továbbiakban: Főigazgatóság) jelöli ki. Az állami támogatásból megvalósuló komplex felzárkózási képzés az e rendeletben meghatározott követelmények szerint folytatható.

Bevezetésre kerül a társadalmi mobilitási kompetencia fogalma, amely olyan ismeretek, készségek, képességek és magatartásformák összessége, amely a társadalmi felzárkózás eredményességéhez szükséges, ideértve a foglalkoztatáshoz szükséges írni-olvasni tudást, a számolási, szövegértési és informatikai ismereteket, valamint a személyes, szociális, társas és módszerjártassági készségeket.

A rendelet szabályozza:
1. A komplex felzárkózási képzést
2. A szolgáltatási programot
3. A mobilitási mentori szolgáltatást
4. A képzés és a mobilitási mentori szolgáltatás ellenőrzését
5. A Társadalmi Mobilitási Szakértői Bizottság működését

 Egyes rendelkezések holnaptól lépnek életbe, mások nyáron, vagy jövőre. A jelenleg futó Széchenyi 2021-as projektek képzéseit nem érinti, de azokat 2022. 12.31-ig be kell fejezni.

Forrás: Szocokos, Magyar Közlöny

CSALÁD ÉS KARRIER - Működik együtt is? | Északi modellek és tapasztalatok

2021-06-08

Az interaktív rendezvényen északi és hazai példákat, női élettörténeteket egyaránt meghallgatunk majd, mely tapasztalatok remélhetőleg inspirálják és motiválják majd a közönséget. Az esemény részben angol, részben magyar nyelven zajlik, angol-magyar szinkrontolmácsolással.

Forrás és további információ: FB esemény

ADHD-s gyerek a családban

2021-06-07

Spiritusz podcast 4

 

 

 

Humorosak, szeretetteljesek, kreatívak, verbálisan nagyon fejlettek, vág az eszük és különleges a látásmódjuk. Mindemellett gyors hangulatváltás, állandó nyüzsgés, koordinációs nehézségek, szétszórtság és gátlásnélküliség jellemzi őket – ők az ADHD-s (figyelemhiányos hiperaktivitás zavaros) gyerekek, akikből a környezetük sokszor csak annyit érzékel, hogy elevenek, „rosszak” és „kezelhetetlenek”. Betegség-e az ADHD vagy esetleg nevelési hiba következménye? Mit kezdjünk ezzel a jelenséggel, hogyan támogassuk a gyermeket?

Forrás, további információ: kepmas.hu Podcast: spotify

 

Emberi jogi módszertani továbbképzés

2021-06-07

Az Amnesty emberi jogi oktatási programja továbbképzést indít pedagógusok és fiatalok csoportjaival foglalkozó szakemberek számára, akik rendszeresen dolgoznak fiatalokkal, szeretnének velük többet beszélni az emberi jogokról és szívesen megismerné az Amnesty oktatási módszereit.
 
Forrás és további informácó: FB esemény
 
Következő123456789101112131415161718192021222324252627282930Előző
Naptár

           Jelenlegi projektmegvalósító szervezetek

          

                          Korábbi időszak projektmegvalósító szervezetei

  

A MÁLTAI GYEREKESÉLY PROGRAMRÓL

A Szeretetszolgálat 2010 őszén kapott felkérést, hogy kapcsolódjon be a térségi Gyerekesély projekteket kiemelt kísérő program munkájába, amelynek az utóbbi években az volt a feladata, hogy támogassa és végigkísérje a 2012-ben pályázó kistérségek projektjeinek előkészítését és megvalósítását. Az MMSZ felelősségi körébe nyolc kistérség tartozott, az ország három régiójából: az Abaúj-Hegyközi, a Bodrogközi, az Encsi (Észak-magyarországi régió); a Fehérgyarmati, a Vásárosnaményi (Észak-alföldi régió); valamint a Barcsi, a Kadarkúti és a Sellyei (Dél-dunántúli régió) s az ezekben található 238 településen kb. 180 ezer ember él, köztük több mint 40 ezer gyermek. 2016-tól 31 járás kísérésébe fogott a Szeretetszolgálat partnereivel, ahol több mint 700 településen mintegy 1 millió lakos él, akik közül csaknem 200 ezer gyerek.

Kistérségi Gyerekesélyek 2015 ©
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Gyerekesély Program
Telefonszám: +36 1 391-4750                                  
E-mail: gyerekesely@maltai.hu
Cím: 1125 Bp. Szarvas Gábor út 58-60. 
                                                                A TÁMOP-5.2.1-12/1-2012-0001, Gyerekesély program
                                                   keretében létrejött oldal, melyet az EFOP-1.4.1-15-2016-00001
                                         Integrált gyermekprogramok szakmai támogatása projekt működtet.  
                        Korábbi honlapunk a https://sites.google.com/site/523help/ oldalon érhető el.