Aktualitások

Sport, mint az integráció eszköze konferencia

2021-06-10

Az Oltalom Sportegyesület a IX. Kerület Ferencváros Önkormányzata társszervezésében a  2021 Európa-bajnokság hivatalos kísérő rendezvényeként Youth Forumot (Ifjúsági Fórumot) hirdet: Közösségépítés eszköze és módszere valamint a rasszizmus és gyűlöletbeszéd a futballpályán témában.

Forrás és további információ: FB esemény

Hajléktalan élethelyzetű nők online konferencia

2021-06-10

A háromnapos online konferencia az Erasmus+ Hajléktalan élethelyzetű nők című projektjének keretében valósul meg. A programban részt vevő szervezetek a hajléktalan élethelyzetben élő nők támogatásával kapcsolatos tapasztalataikat és jó gyakorlataikat osztják meg egymással.

Forrás és további információ: FB esemény

 

Lépj fel! Közösségi fórum

2021-06-10

Elsődleges célunk a fiatalok és a döntéshozók közötti párbeszéd megteremtése, valamint a fiataloktól érkező problémák összegyűjtése, azokra megoldási javaslatok kidolgozása, és becsatornázása a döntéshozók irányába.Az újrainduló projekt alatt a megyei ifjúsági napok mellett SZAKMAI MŰHELYEKBEN szeretnénk folytatni a munkát. A szakmai műhelyek célja a korábban megfogalmazott javaslatok részletesebb kidolgozása, azokhoz kapcsolódó konkrét megoldások elkészítése, a témához kapcsolódó újabb javaslatok és problémák feltárása. A szakmai műhelyek a NYITÓKONFERENCIÁN alakulnak meg Szegeden, június 19-20. között.

Forrás: FB esemény

Mentálhigiéniás kiadvánnyal segíti a pedagógusok munkáját az UNICEF

2021-06-08

COVID-19: Visszatérés az iskolába” című kiadvánnyal segíti a tanárok és az iskolai vezetők munkáját az UNICEF Magyarország. A kisokos gyakorlati tippekkel és tanácsokkal szolgál a pedagógusok számára, hogy a szakemberek időben felismerjék azokat a jeleket, amelyek gyermekbántalmazásra vagy mentális problémákra utalnak és minél hatékonyabban válaszolhassanak a gyermekvédelmi kihívásokra. A gyerekek a pandémia csendes áldozatai, sok bántalmazási ügy vagy mentálhigiéniás kérdés az iskolába való visszatéréskor kerülhet felszínre.

A dokumentumból a szakemberek részletesen megismerhetik, hogy milyen testi, valamint magatartásbeli jelei vannak, ha egy gyereket fizikai, szexuális, vagy verbális erőszak ért. Emellett a pedagógusok, valamint az iskolai vezetők gyakorlati tippeket, tanácsokat kapnak a helyzetek kezeléséhez. Sok olyan gyermek is van, akit nem ért ugyan bántalmazás, azonban a széthulló iskolai közösségek, vagy a visszatérés okozta stressz, az otthoni és a személyes problémák olyan mentális terhet raknak a gyermekekre, amelyek kezeléséhez a szakembereknek is segítségre lehet szükségük. Az anyagban megtalálhatók azon szervezetek, hivatalok elérhetőségei is, amelyek további támogatást tudnak nyújtani a pedagógusoknak, a gyerekeknek, valamint a családoknak.

Forrás és további információ: Unicef

Digitális Témahét Online Konferencia

2021-06-08

A digitális kor oktatást érintő kihívásaira való reflektálás igénye hívta életre néhány éve a Digitális Témahetet, amelynek legfontosabb célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. A program 2021. június 10-én kerül megrendezésre.

A beérkezett pályaműveket szakmai zsűri értékelte, a díjazottakról a Témahét támogató partnereinek képviselőitől és szervezőitől értesülhetnek a Digitális Témahét YouTube-csatornáján közzétett eredményhirdetés formájában. Az eredményhirdetést 16:00 órától egy online teachmeet követi, amelyen a Digitális Témahét mintegy 20 legjobb projektje, pályázata mutatkozik be.

Forrás és további információ: FB esemény

2021-06-08

Forrás: SZTE Szociális munka és Szociálpolitika Tanszék

 

Érzelemszabályozási gyakolratok gyűjteménye

2021-06-08

 Az OMIII - Nyírő Gyula Kórház, Addiktológiai Pszichoterápiás Részleg önsegítő füzete elérhető! Érzelemszabályozási gyakorlatok gyüjteménye ingyenesen letölthető (nem csak függőség esetén).

 

Forrás: OMIII

Komplex felzárkózási képzések

2021-06-08

A Magyar Közlöny 2021. évi 104. számában (2021. június 7.) megjelent a  a komplex felzárkózási képzésekről.

Kormány az államháztartás terhére nyújtott költségvetési támogatásból vagy európai uniós és nemzetközi forrásból (a továbbiakban együtt: állami támogatás) megvalósuló komplex felzárkózási képzések engedélyezéséért és ellenőrzéséért felelős szervként a Társadalmi Esélyteremtési Főigazgatóságot (a továbbiakban: Főigazgatóság) jelöli ki. Az állami támogatásból megvalósuló komplex felzárkózási képzés az e rendeletben meghatározott követelmények szerint folytatható.

Bevezetésre kerül a társadalmi mobilitási kompetencia fogalma, amely olyan ismeretek, készségek, képességek és magatartásformák összessége, amely a társadalmi felzárkózás eredményességéhez szükséges, ideértve a foglalkoztatáshoz szükséges írni-olvasni tudást, a számolási, szövegértési és informatikai ismereteket, valamint a személyes, szociális, társas és módszerjártassági készségeket.

A rendelet szabályozza:
1. A komplex felzárkózási képzést
2. A szolgáltatási programot
3. A mobilitási mentori szolgáltatást
4. A képzés és a mobilitási mentori szolgáltatás ellenőrzését
5. A Társadalmi Mobilitási Szakértői Bizottság működését

 Egyes rendelkezések holnaptól lépnek életbe, mások nyáron, vagy jövőre. A jelenleg futó Széchenyi 2021-as projektek képzéseit nem érinti, de azokat 2022. 12.31-ig be kell fejezni.

Forrás: Szocokos, Magyar Közlöny

CSALÁD ÉS KARRIER - Működik együtt is? | Északi modellek és tapasztalatok

2021-06-08

Az interaktív rendezvényen északi és hazai példákat, női élettörténeteket egyaránt meghallgatunk majd, mely tapasztalatok remélhetőleg inspirálják és motiválják majd a közönséget. Az esemény részben angol, részben magyar nyelven zajlik, angol-magyar szinkrontolmácsolással.

Forrás és további információ: FB esemény

ADHD-s gyerek a családban

2021-06-07

Spiritusz podcast 4

 

 

 

Humorosak, szeretetteljesek, kreatívak, verbálisan nagyon fejlettek, vág az eszük és különleges a látásmódjuk. Mindemellett gyors hangulatváltás, állandó nyüzsgés, koordinációs nehézségek, szétszórtság és gátlásnélküliség jellemzi őket – ők az ADHD-s (figyelemhiányos hiperaktivitás zavaros) gyerekek, akikből a környezetük sokszor csak annyit érzékel, hogy elevenek, „rosszak” és „kezelhetetlenek”. Betegség-e az ADHD vagy esetleg nevelési hiba következménye? Mit kezdjünk ezzel a jelenséggel, hogyan támogassuk a gyermeket?

Forrás, további információ: kepmas.hu Podcast: spotify

 

Következő1234567891011121314151617181920212223242526272829303132Előző
Naptár

           Jelenlegi projektmegvalósító szervezetek

          

                          Korábbi időszak projektmegvalósító szervezetei

  

A MÁLTAI GYEREKESÉLY PROGRAMRÓL

A Szeretetszolgálat 2010 őszén kapott felkérést, hogy kapcsolódjon be a térségi Gyerekesély projekteket kiemelt kísérő program munkájába, amelynek az utóbbi években az volt a feladata, hogy támogassa és végigkísérje a 2012-ben pályázó kistérségek projektjeinek előkészítését és megvalósítását. Az MMSZ felelősségi körébe nyolc kistérség tartozott, az ország három régiójából: az Abaúj-Hegyközi, a Bodrogközi, az Encsi (Észak-magyarországi régió); a Fehérgyarmati, a Vásárosnaményi (Észak-alföldi régió); valamint a Barcsi, a Kadarkúti és a Sellyei (Dél-dunántúli régió) s az ezekben található 238 településen kb. 180 ezer ember él, köztük több mint 40 ezer gyermek. 2016-tól 31 járás kísérésébe fogott a Szeretetszolgálat partnereivel, ahol több mint 700 településen mintegy 1 millió lakos él, akik közül csaknem 200 ezer gyerek.

Kistérségi Gyerekesélyek 2015 ©
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Gyerekesély Program
Telefonszám: +36 1 391-4750                                  
E-mail: gyerekesely@maltai.hu
Cím: 1125 Bp. Szarvas Gábor út 58-60. 
                                                                A TÁMOP-5.2.1-12/1-2012-0001, Gyerekesély program
                                                   keretében létrejött oldal, melyet az EFOP-1.4.1-15-2016-00001
                                         Integrált gyermekprogramok szakmai támogatása projekt működtet.  
                        Korábbi honlapunk a https://sites.google.com/site/523help/ oldalon érhető el.